onsdag 16 september 2009

Regn här idag...

Så då passar det bra att göra lite "innesysslor" som tex fixa med foton, tvätta och städa till lite...
Igår var det dock en underbart vacker höstdag, med strålande sol och värme. Naturen är så vacker i alla höstfärger. Gjorde en liten utflykt med barnen till vackra Kamlunge, som ligger strax utanför Kalix uppåt Kalixälven, och jag hade givetvis med mig kameran...

Bit av forsen och bron vi åkte över...

Skogen där är nästan trollsk...

Där finns en timrad grillstuga...

Med en vacker och välanvänd grillstad...
(Denna gången gjorde vi dock ingen eld.)

Fiskarens, och kanske fiskens paradis...

Gammalt vackert trä...

Spångar ut i forsen där de hovar sik...

En liten "kompis" satt och väntade på oss då vi skulle fika...
(Typiskt, då jag har spindelfobi!!!)

I Kamlunge finns även något så ovanligt som ett "Tutteträd"...

Många har hängt där länge,
och det ser man uppe i trädtoppen
där det hänger nappar hela vägen
ner allt efter det att trädet vuxit...

Massor med vackra svampar...

Dock inte ätbara! ;o)


Har fler bilder från Kamlunge som jag
kanske visar er en annan dag...


Ha en fin dag ellesammans!

Kram Ewa


(Klicka på bilderna för att se dom större!)

2 kommentarer:

En kvinna mitt i livet. sa...

Oj så fina kort!!!

Veronica sa...

Oj så sött med ett tutteträd =)