lördag 7 februari 2009

Nr 64 av 365 - Fjärrkontroll


Är det något jag hatar så är det fjärrkontroller... Jag tycker att de är SÅ fula att ha framme, och i dagens samhälle finns det ju massor av dem. Man har en till TV, en till videon eller DVD´n, en till TV-boxen, minst en var till alla TV-spel (och till dessa är det sedan en massa andra "tillbehör"), en till stereon - you name it! Huvva... Jag ryser. Ska skaffa en låda på vardagsrumsbordet, där jag kan gömma undan dem, och bara hoppas att resten av familjen följer i samma spår...


PS: Oj, nu vart det flera bilder på rad omredigerade i gammal stil. Var inte riktigt meningen, men det bara blev så... =)

7 kommentarer:

Camilla Alvén sa...

Mmm, håller med.
Om du skaffar en låda till fjärrkontrollerna så slipper du se dem ligga framme, vi har bara de till TV:n framme, de andra ligger undanstoppade (så tar vi fram dem när de ska användas) och det funkar jättebra.
Ha en skön helg
Kram
Camilla

Sarah sa...

Ja det kan man säga, det är så många! Man borde ha en som man kunde använda till allt! Ha en fin kväll ;O)

Della sa...

Jag tycker Sarah har helt rätt i att man borde kunna ha någon sort kombinationsapparat.
Jag lär mig förresten aldrig alla knappar. På och av och välja kanal klarar jag. Volym med. Men inte mycket mer. Undrar vad dom andra knapparna är till för?

Maria Berg sa...

trevligt att du gjorde en bra bild med ram så slipper den bli så tråkig för visst är fjärrkontroller tråkiga.
Varför göts dom inte snygga?

Precis som du så gy-påse men inte gardiner, men räker 1 meter?

Roligt att du fotade dom skorna - annorlunda och inte som alla andra.

Hur gör man om man redan gjort ett tema men hittar en bättre bild?
MB

Rajson sa...

Snyggt bildbehandling.Lyfter bilden på denna trista mojäng.
Håller med i allt som du skkrev.
Ha det gott!

Ulrica sa...

En låda är toppen eller en multifjärris som jag funderat på. Då är det iaf bara en... ;)

mangan sa...

Köp en multifjärrkontroll, då har man bara en till alla apparater..rekomenderar Logitech's multi..finns i flera varianter både billiga och svindyra.

Kul att se att du kommit igång med fotandet också :-)

Fridens!