måndag 23 februari 2009

Dubbelkolla alltid!

Jag har gjort det man inte ska göra, nämligen raderat en massa foton i min gamla dator, och inte dubbelkollat att de verkligen fanns med på skivan jag brände innan jag ominstallerade datorn... Alla foton från Turkietresan, avscannade gamla kort, bilder från midsommar på Pite Havsbad etc är borta - för alltid... Däremot fanns det ju givetvis en massa annat "skit" där, som jag hellre hade varit utan. Jag kunde nästan ha svurit på att de fanns där då jag brände skivan, men nej. Nu har jag dubbelkollat de två skivorna, flera gånger.

Åååå va arg jag är på mig själv, och ledsen. Upptäckte det idag då jag tänkte lägga in några gamla foton, i väntan på bättre fotoväder. Tror jag börjat bli dement, på riktigt! Har lust att göra ett "Ronja-skrik" ute på balkongen, men till vilken nytta?! "Ingen idé att gråta över spilld mjölk", heter det ju, och ingen skulle väl ändå höra det i snöstormen...

Var föresten en långpromenad idag, i snöyran, och det var riktigt skönt. Hettar fortfarande om mina kinder. Blir en i morgon också, och nästa dag, och nästa - för nu ska Ewa sluta upp med att vara "latmask", och hitta på en massa ursäkter. Ska börja med spinningen och gymet igen också, men det blir lite längre fram... Var sak har sin tid, och jag får ju inte chocka mig! *lol*

Bjuder på lite tulpaner tills vidare... Varsågod!

Kram på er!
/Ewa





7 kommentarer:

Monkan sa...

Vilken vacker tulpan.
Tråkigt med alla bilder som försvann. Vet precis hur det är.

Monica

Annika Odelstav sa...

Så grymt...

Veronica sa...

Hej Vännen!
Har lite dåligt samvete över att jag inte kikat in på ett tag. Har så otroligt mycke nu och är så trött. Jobbat sen förra lördagen och jobbar fram till söndag denna vecka. Men nu är jag här. Är det inte bättre med värken? Jag önskar jag kunde knäppa med fingrarna.
Jag hoppas det blir bättre snarast!
Krya på dig!! Kramizz =)

Veronica Tingvall sa...

Vad tråkigt:-(
Jag måste också sluta vara latmask och börja promenera.... men nu ska jag äta rabarberpaj :-)

Kram/Veronica

Ulrica sa...

Shit - man blir så förbannad på sig själv. Men det är ju "bara" bilder. Tur att man inte kan radera sånt som verkligen är viktigt. Du vet, vänner och familj :) Så när du känner dig bättre är det bara ut och samla nya bilder... ;)

Anne sa...

Riktigt härligt "godis".
Förlåt mig om jag är lite frånvarande just nu... Känns som om det ramlar över mig massa saker som jag inte behöver... Vissa saker är ju självvalda, som att flytta, men andra saker, som att missta familje-medlemar det kan man ju klara sig utan...
Hoppas du får en bra dag där uppe i snön.

Många kramar Anne

Petra C sa...

Åh nej, jag förstår att du blev irriterad på dig själv för att bilderna är borta. Tråkigt, tråkigt! Kram Petra