söndag 15 februari 2009

Jag känner en världsmästare...

Helena till vänster, då vi gjorde TFU´n i Boden 2005...


Har suttit och sett damernas jaktstart i skidskytte nu på morgonen, och virkat lite på min sjal... Vilka tjejer. Helena Jonsson var kanon trotts blåsten, och vann!!!

Jag och Helena gjorde grundläggande militärutbildning (TFU) tillsammans i Boden våren 2005. TFU är något man måste göra för att få vara med i Hemvärnet, då man inte gjort vanliga lumpen. En slags minilumpen, kan man säga. Vi gjorde den under 3 veckoslut under våren 2005, och hade skitkul. Lärde känna en massa roliga människor, och bla då Helena. En supergullig tjej. Helena och ett gäng från skidgymnasiet i Östersund var med de 2 sista helgerna.

Idag har vi snö, och ca -9 grader. Ska ta mig en promenad sen, och handla lite på hemvägen. Är "bandy-änka" och barnfri hela helgen, men ser till att sysselsätta mig med det jag gillar, och bara är. Hade ju hoppas på fotoväder, men då det inte är det har jag stickat klart mina nya raggisar, och sedan börjat virka på en ny sjal...

Ha en fin avslutning på helgen, och var rädda om er.

Kram
/Ewa



2 kommentarer:

Veronica Tingvall sa...

Hoppas du får en underbar dag. Här är det också ett antal minusgrader och strålande sol, det är härligt.
Kram/Veronica

Anne sa...

Hoppas du har haft en go helg, det har vi haft här. Strålande sol och massa minusgrader...

Många kramar Anne