torsdag 19 februari 2009

Liten lägesrapport bara...

... så ni vet varför här inte uppdaterars så flitigt.

Har mycket besvärligt med värken nu, och ber om ursäkt för att jag inte orkar svara er alla som är inne här och kommenterar, eller skriver något hos er som uppdaterar era fina bloggar. Men jag kommer igen! Ni ska iaf veta att jag läser alla kommentarer, och kikar in hos er varje dag, och Ni gör mig så glad.

Efter samtal med min läkare nyss ang tablettbyte, då de jag fick mot inflammationen i ländryggen gör att magen racklar, ska jag testa Ayurveda.
Det finns en klinik i Luleå, L-HAV, där min läkare skulle fixa remiss efter mitt önskemål. (Man får det då tydligen lite billigare, då de drar bort momsen.) Ni som inte vet vad detta är, går gärna in på deras fina hemsida och läs. Jag har länge tänkt testa detta, och vart nu extra peppad efter ett samtal med en vän från Luleå idag, då hon efter det jag berättat hur jag har det bad mig testa. Tycker annars jag testat det mesta, men värken biter sig ihärdigt fast, och efter ca 15 år börjar jag vara ganska trött på den... Den förstör så mycket för mig, och jag blir så trött, ledsen och nedstämd. Sen gror hela mitt hem igen, och det gör inte känslorna bättre...

Man greppar ju efter vartenda halmstrå för att få hjälp, och blir skickad hit och dit... Ibland kommer man till läkare som man har lust att slå på käften, då de verkar tro att man simulerar. Och äta sig mätt på värktabletter, som ändå inte hjälper, är ju ingen idé - och absolut inte bra. Så nu håller jag tummarna på att detta kan vara nåt. Blir ju lite dyrt, då det är en bit till Luleå, men man får väl ta en shoppingsväng på samma gång, och sen ett besök på deras Thai restaurang Ban Tai. Det är ett måste då man är dit. Inget ont, som inte för något gott med sig, heter det ju!
Och jag ska väl egentligen inte klaga. Finns de som har det mycket värre, jag vet, men ibland är det svårt att låta bli då smärtan blir för stor.

Ska lägga in lite mer bilder då jag blir piggare. Har med hjälp av Facebook fått kontakt med kusinbarn nere i Trollhättan, och det är SÅ kul! De är in och kikar här. Tänkte visa dem, ja och er andra också givetvis, lite bilder eftersom på hur jag och min familj bor, vad vi gör och hur vi har det. (Jag är som SAAB. Made in Trollhättan, 50% Trollhättebo, och har all min släkt där nere...) I sommar tror jag att jag ska ta min familj ner på bilsemester. Var så länge sedan, och jag saknar dem alla så!

Åter till soffan, och viloläge. Vårstädning och annat får vara. Bara dra ner persiennerna då solen skiner in så man slipper se eländet . Ha det gott så hörs vi.

Varm kram
/Ewa

14 kommentarer:

Ulrica sa...

Jag finns här i cyberspace när du är piggare. Under tiden "kollar jag till dina sida", vi hörs och syns och ta hand om dig!

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Skruttan !!
Hoppas vid min gud och alla andras med att du får bra hjälp uppe i Luleå eller blir det nere för dej !?!?
Inte kul att trycka i sig en massa piller , men vad ska man göra !!

Ha , ha ja visst är det lite kul med facebook man hittar folk som man knappt trodde fanns ;-)

Glöm vårstädning och ner med persiennerna , för än är det vinter kvar säger Lotta -
Kramelikram

Lena L sa...

Åh, är du så risig! Usch, nu får du lova att inte bära en massa matkassar och annat tungt. Sköt om dig så hörs vi!

Veronica sa...

Du får ta och krya på dig gumman!
Vårstädning är inget vi i norr behöver börja med än =)

Petra C sa...

Kram på dig Ewa! Hoppas du får hjälp! Jag kör också med "operation persienn" när solens strålar hittar alla dammråttor och gruskorn och gud vet vad! ;)

Elisa Day sa...

Hoppas du mår bättre snart! Håller tummarna att dom i Luleå kan hjälpa dig Kram

Anne sa...

Hej min vän.
Nu är det dax för dig att få hjälp mot din värk.
Man blir ju som sagt rätt dränerad på ork när man har en sådan följeslagare. Klart att du får den hjälpen som du letat efter nere i Luleå..=)

Många kramar, Anne

Anonym sa...

Ja värk är pina för kroppen! Usch säger jag bara. Jag har levt med värk i knät i flera år men nu har det gett med sig. Ayurveda. Var till en mycket omtänksam människa i Stockholm för flera år sedan och fick en behandling. Underbart var det. Fick en varm olje massage. Ayurveda är mycket mer än vad man tror... Det är ju ett livstil. Men jag är sådan att jag tar lite där och lite här så blir nog allt bra. hi hi.. Men jag hoppas att det hjälper dig och dina smärtor att de försvinner eller iallafall minskar i omfång. Jag tänker på dig!
Kram
Cissi, Enkelheten. Tack för fina kommentarer....

Gitsy sa...

Hej Ewa och tack för dom vänliga orden :)
Blir väldigt glad när snälla människor ger berömmande kommentarer:o)
Den bilden som du är jag övertygad om att den går att fixa !
Lek med klonen och plåstret i ps så ska du se att det är hur lätt som helst att ta bort oönskade "grejjor" i bilder !
Tack igen och kram från Umeå :o)

Anonym sa...

Stackars dig! Hoppas att det fixar sig! Det är som någon sade: De friske har tusen önskningar - men den sjuke har bara en! Kram på dig, hoppas att LULEÅ är lösningen!
Kram Virpi.

Lena L sa...

Hej i snöstormen! A skulle på killpary och vädret var verkligen inte roligt därute så vi drog iland hela gänget. Har hunnit vara på den vanliga mamma-handlingen och snart är partyt slut. Då åker vi ut igen och hoppas på att vinden har mojnat och snöstormen bedarrat! Var bara tvungen att starta datorn och kolla läget i cyberspace! Kram!

Rajson sa...

Så trist för dig.Du är alldeles för ung för att behöva ha så!Varje vecka träffar jag flera i din situation.Det som oftast är gemensamt är att dessa personer känner sig mindre bra omhändertagna inom vården.Ständiga byten av läkare, man skickas hit o dit och ingen som håller ihop och ser helheten!
Håller tummarna att du kan få något som hjälper!
Lite smuts dör man inte av har alltid varit mitt motto!Så hoppa städningen!
Kram på dig!

Johanna Lundberg sa...

Hej!
Ja jag är väldigt avundsjuk på dem! Men snart är det vår och sommar och då kommer det vara vaaarmt och skönt! :D

Jag det är ju det... ibland vore det skönt om jag hade haft en bäbis istället, då behöver man inte prata :P Haha.

Du får hitta på nån anledning att fara iväg, fototrip kanske?

Det är om min styvsyster som är ute på hal is... en lång historia.. :(
Hade bra och hoppas att det blir bättre med värken! Kramar

Lena L sa...

Ha ha, nu fick vi fler ställen att prata på! Vad gott med Tacos, jag har ätit korv och spagetti! =( Hade gärna bytt! Vissa år kör vi hemifrån gården, det beror lite på hur isarna ser ut och så. I år kör vi från svärisarna! Det blir lite närmare, men det är iaf ca 6 kilometer rakt ut mot havsbandet. Så vi är verkligen in the middle of no where..... Kram!