tisdag 3 februari 2009

Nr 212 av 365 - Orange


Detta "konstverk" står alldeles vid E4:an då man kommer till Kalix, vid nya Gallerian. Vet inte om det ska föreställa ett romkorn eller en bandyboll, har hört lite olika, och Kalix är ju känt för både löjrommen och bandyn... Den är iaf ganska läcker kvällstid då den lyser.

Fotade den härom dagen då jag, Lena och mina flickor var ute och fotade, och om ni förstorar bilden kan ni se våra spegelbilder. Ska bege mig ut någon kväll och försöka fota "rom-bollen" i mörkret, så får ni se.

13 kommentarer:

Olga T sa...

Jag trodde först du hade målat Globen! Läcker bild. Jag tror på bandybollen.
Jag såg din fråga om temalista. Jag kopierade en temalista från ngn annan. Så jag la jag in den under ny Gadget och Text. Därefter tog jag bort länkar som fanns inlagda i den lista jag kopierade. Efterhand kan jag lägga in egna länkar till mina bilder. Men jag är väldigt ny på det här så om jag gjort rätt vet jag inte. Det finns en hel del att lära. Hälsningar från västkusten!

Monica sa...

Hej !!!!
Läcker bild.....Jag tippar också på bandy..........Du visar oss så mycket fina bilder.......jag gillar stubben......
Kram,
Monica i Rom

Monkan sa...

Riktigt läcker den här. Den är ju verkligen orange.
ps Ewa vilken font är det du skriver ditt namn med den är sååå snygg?

Monica

Monkan sa...

Tack för hjälpen den är hemladdad.

Monica

Monica sa...

Hej !!!
Ja,det är ju varmare än i Sverige.....men ändå inte så somrigt som det kan se ut......och det regnar mycket , nuförtiden.....men kommer det en soldag.....så kan det vara ganska varmt , mitt på dan.....
Ja,du , här finns det MYCKET att fota........hoppas du kommer hit nångång.......
Och tack, för gulliga ord...
Kram,
Monica

Monkan sa...

Hej igen Ewa!

Du trycker Alt+0169 så kommer ©.
Ha det så bra.
Monica

Englagård sa...

Varsågod. Jag tänkte ju att du som har många bra tankar och idéer nog skulle kunna få användning för den.

kram Karina

Anonym sa...

Vilken himla läcker boll eller om det nu var ett rom.
Vilket som är läckert! Lyser det inuti saken på kvällen som en lampa? Skulle gärna se en bild på det också!

akson

Ulrica sa...

Är lite skadad och tänker förstås på Globen... som iof är vit, men det kan man ju fixa i ps så blir den ett gigatiskt romkorn;) Kul att man kunde se er så bra i "kulan". Ha det gott!

Maria Berg sa...

Kalix och Överkalix är det nära varandra?
Min mamma var sjukskötersa som ung i Överkalix.

Ser ut som en apelsin som man sivit lite sakll på det där vita (snön).
Bra fångat hade säkert blivit tråkig utan solljus.
MB

Veronica sa...

Kan tänka mig att det blir läckert och vackert kvällstid!!
=)

DART sa...

beautiful colour..sure brightens everything around it! lovely shot!

Anonym sa...

It looks like a gigantic pumpkin! I like the way you presented the closeup along with the whole.