torsdag 2 april 2009

Nr 325 av 365 - Saker med vingar

Måsar som seglar omkring på en klarblå himmel...


Idag är ingen bra dag, det är en värkdag! För att inte tala om igår kväll, och natten som varit... Bar nog lite för tungt igår, så nu protesterar disken mellan kotorna i ländryggen. Får ta det lugnt ett tag, så jag inte förvärrar det... Men man blir ju så ivrig, och det är ju så gott att ha med sig en massäck då man är ute i flera timmar.

Kan man få en "väskbärare" utskrivet på recept månne?

Fotade dessa måsar igår. När man ser, och framför allt hör dem, då vet man att våren och sommaren är påväg! Och som Lena skriver i sin kommentar, är det inte är långt borta till öppet vatten... Härligt.

5 kommentarer:

Lena L sa...

Himlans också, vad den bråkar med dig nu ryggen! En väskbärare var ju ingen dum idé! föreslå det till din läkare nästa gång! Matkassebärare, tvättvikare och städare är ytterligare tips!! Vad fint med måsarna. Är det i går du fick dem på bild? Jag hörde dem nämligen idag när jag kom till jobbet! Det är ett riktigt vårtecken, för då börjar vi ha öppet vatten ganska nära oss!! Nä, måste ta itu med tvätten och handla lite (Det är så skönt när man kan lämna sit barn hemma själv en stund för små ärenden). Kram på dig!

Sarah sa...

Fy den smärtan känner jag igen. Ta det lugnt och vila =) Fint foto du visar, tänker på sommaren!

Susanne sa...

Vilken vacker bild som förmedlar FRIHET! Men trist att läsa om din värk... Inget vidare kan jag tänka mig. Må gott, så gott du kan =)

Elisa Day sa...

Härligt med måsarna, jag brukar säga att dom ska till jobbet på soptippen. Dom brukar flyga dit på morgonen och tillbaka på eftermiddagen. Jobbade vid soptippen tidigare. Trist att du har värk. Har också problem med det just nu, är till kiropraktorn en gång i veckan. Det tar så mycket energi. Hoppas du känner dig bättre snart och att du får en väskbärare! Kram

Amanda sa...

Tjusigt foto av duktiga segelflygare, som svävar med vindens hjälp. Härlig blå himmel. /Amanda