måndag 21 september 2009

Sjalar i långa banor!

Tänkte visa er lite hantverk från min andra blogg, som finns här, och lite vad jag pysslar med på min lediga tid. För mig är hantverk balsam för själen, och något jag inte kan leva utan!

Fick äntligen tag i det väl "omdiskuterade" mönstret till den vackra ananassjalen, och testar virka den i ett flerfärgat självmönstrande garn, i regnbågens alla färger... Garnet är ett "sockgarn" som heter Strumpfgarn Tom Cotton, från Bärengarne, färg 112 och nål nr 3. Det är jättemjukt, och en blandning av 48% bomull, 39% superwash och 13% polyamid. Funderar på att göra tofsar i varje ände istället för frans, då det annars kan bli lite "plottrigt" med detta garn. Sjalen är inte bara vacker, utan väldigt rolig att virka också, och detta ska nog bli en present åt en kär person.


Kunde inte riktigt hålla mig, så jag tjuvstartade lite på sjal nr 2... Denna gång i garnet Duett från Norska Sandnes Garn. Ett härligt garn också detta, 55% bumull och 45% merinoull, och nytt på marknaden. Virkas med nål nr 3, och ska sedan ha frans... Tror jag ska göra en ny mössa i samma garn. Blir snyggt till min svarta yllekappa.

2 kommentarer:

Veronica sa...

Vad du är duktig!!!
=)

Anne sa...

Den sjalen som är regnbågsfärgad ser ju superfin ut... Den väcker "vill-ha-begär"...=D

Kramizar Anne