fredag 3 juli 2009

Islandshästar...

Jag och Agnes på Krappi och Osk...


... har länge varit mina favorithästar. I kväll har jag och min äldsta dotter Agnes varit och ridit på Islandshästarna Krappi och Osk, som ägs av Katarina och Tiljeholmens Islandshästar i Kalix-Nyborg. Å va kul, och extra kul att få rida med Agnes. Jag är riktigt imponerad av hur duktig hon är efter bara 2 terminer på ridskola för ca 1 år sedan... Själv har jag bara suttit upp på en häst en handfull gånger sedan jag fick mitt första barn, som snart är 18 år, men takterna sitter fortfarande i. Fick mycket beröm av vår instruktör. Krappi som jag red var en framåt, fd tävlingshäst. Gick jättelätt in i tölt, och vi flöööög fram...

Det ska deffinitivt bli oftare i framtiden, och nästa gång ska vi rida ut på tur. Ville först kolla Agnes lite, men nu ser jag ju att detta fixar hon galant. Hon är en tuffing, precis som jag själv var i den åldern. Numera är man mer orolig över saker och ting, oftast obefogat och speciellt då det gäller barnen, men de klarar oftast mer än man tror. Gäller nog mest att våga låta dem göra saker, och inte vara en sådan "hönsmamma"...

Ska ta upp ridningen till hösten, om min rygg klarar av det. Nyttig och rolig motion! Märkte dock att både ridbyxor och ridstövlar krympt, så nya måste inhandlas... ;o)

Ha en fin helg allesammans, och tack för att så många kikar in här varje dag.

Kram
Ewa, en stolt mamma.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, ja du får vara stolt över barnen! Kram Virpi.

Nonna sa...

Idag ska Caisa o Maggan dit för en ridtur så man får väl följa med och fota eskapaden!
Kram Nonna

Lena L sa...

Vad roligt när ni har samma intresse! Ja tänk vilken hönsmamma man kan vara! Fast jag brukar tänka att det är väl bättre att vara lite hönsig än att inte vara det alls! =) Kram och ha en trevlig helg!

Monkan sa...

Gomorron ! Vad mysigt att ha det intresset, önskar jag hade det ibland också. Har en kompis som hade två islänningar men inte sjutton kom jag iväg för att testa dom inte..ångrar mig nu när hon sålt dom...
ha en fin helg
kram monika

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Go kväll & Tack för din rara hälsning!

Såå mysigt..att rida islanshästar är sååå kul..gjort 2 ggr..men ska nog ta o göra det igen snart!!!Ta med döttrarna..ja de är sååå fina o snälla hästar..äär ju egentligen lite hästrädd:)

har inte kollat mina mail än:(...men går ut på dem det första i morgon!! Vart såå mycket!!
tack , så jätte snällt av dig att skicka i alla fall!


Ha en finfin vecka !!!
~~♥Massor av kramisar Millan ♥~~

Susanne sa...

Wow, ser verkligen jätteroligt ut. Jag har inte ridit på ett tag eftersom jag väntar på hovslagaren till min pålle. Det ser ut att dröja... sen ska vi ut i skogen på långtur. Må gott!
Kram