måndag 29 juni 2009

Badbrudar

Efter dagar med gassande sol, Kalixfestival, Agnes Carlsson, The Poodles och tropiska nätter, var det skönt med ett svalkande kvällsdopp i sjön Bjumisträsk igår kväll, sjön där jag lärde mig simma som barn... Vi åkte även ut till min hemby, där ett hus brann ner natten mot igår. Tragiskt sätt att mista sitt hem på... I det huset har jag tillbringat mycket tid som barn, så det känns i hjärtat på många sätt. Tur nog vart ingen skadad, och elden spreds inte till närliggande skog och granne.

Idag är det lite svalare, och jag måste erkänna att det känns skönt. Vi nordbor är inte vana med denna hetta. Idag ska vi nog ta oss en biltur ut till Båtskärsnäs och Frevisören, och givetvis åker kameran med.

Kram på er
Ewa

9 kommentarer:

Lena L sa...

Vad härligt med ett kvällsdopp! Jag hade gärna tagit ett oxå efter vår svettiga biltur hem igår, sträckkörning från SThlm! Vilka fina bilder du tagit på Kalixdagarna, vi missade ju det! Jag ringer någon dag! Jag ska även ut till Kilnäset till mamma någon dag, hon har strand på sin tomt med varmt badvatten! Om ni vill kan vi åka dit! Kram!

Sarah sa...

Skönt med lite svalare, här smälter jag bort tillsammans med Alva!

Nonna sa...

Kanonbilder Ewa!/ kram Nonna

Anne sa...

Vilka fina bilder du tagit, superfina.
Här har vifortfarande hur varmt som helst men det pratas om att det ska avta till helgen...hoppas, hoppas..det börjar bli jobbigt...

Kramiz Anne

Monkan sa...

Hej hopp, nu har jag också hittat hit :)
Om du vill kika in i min blogg så lämna din email till mig så bjuder jag in dig !
Nu ska jag cirkulera runt här ett tag !
kram kram monika

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Härliga bilder du lagt in ! Vilka färger ...jag blir alldeles lyrisk !
Sen har du ju två små underbart söta modeller med , oj va näpna dom är !!
KRAM !

nettans lantliga hem sa...

Hej!
Ja nu har vi fint väder.
Vi var också och kollade på The Poodles både på dan och kvällen, kolla in på min sida får du se vad min flicka Fanny gjorde. Va fina dina flickor blev med ansiktsmålning, de var min flicka Ida som målade dom.
Ha de bra!
Kram

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

God morgon o tack för hälsningen!!!

Nu härlig dag..ska strax fixa frukost o packa badväskan!!!Virkpåsen äe alltids med..hhi:)

Ha en härlig dag i solen!!
~~♥Kram Millan♥~~

Elisa Day sa...

Vad snällt att du kollar! Flygbiljetten skulle kosta 4000kr t/r! :( Så jag ska räkna om jag har råd. Jag har tillgång till 2 biljetter tom imorgon. Dom kostar 750kr styck. Så du kan ju om du vill följa med. Jag ska åka själv om jag åker. Kram