fredag 12 juni 2009

Grattis Izabella och Ronny


Så var äntligen lilla Lilly här, Izabella och Ronny´s förstfödda, och Virpis första barnbarn. Stort grattis från oss.

Härligt med dessa små nya skapelser. Tänk va fantastiskt genomtänkt allt är. Dessa små fingrar och tår, med pyttesmå naglar, den lilla munnen, ögonfransarna, öronen, känslan att ha dem tätt intill sig, kunna ge dem mat och trygghet, lära dem saker, se dem utvecklas... Bara 1:a året, tänk så mycket de ska hinna lära sig. Känns som evigheter sedan man själv var där de är idag, och ja... Min äldsta fyller 18 nästa gång, så det är ju ett tag sedan, men man minns ändå känslan av att ha fått ett barn. Jag minns att jag tittade på honom gång på gång, och förundrades så över att Jag gjort denna skapelse, och att han varit inne i min mage så länge. Kändes overkligt.
Och var det inte nyligen Virpi fick Izabella...?! Hmm... Det är 20 år sedan, men känns så nyligen.

Blir militärövning för mig lördag och söndag, så jag passar på att önska er alla en trevlig helg, med hopp om bätter väder.

Kram
Ewa

(Lånade fotot från "Bellas" blogg.)

3 kommentarer:

Ulrica sa...

Hoppas du haft en bra helg. Jag bakade blåbärsrutorna men med jordgubbar. Succé!

Minskar nog på sockret dock :)

Tack för receptet, gillar enkla saker att baka.

Anonym sa...

Hej! Ja tänk att 20 år har gått, Nu blev jag Mormor och yngsta dottern tog studenten nästan på samma gång... :) Kram Virpi.

Bella sa...

Tack :)