söndag 12 juli 2009

Pite Dragway 2009

Brorsan gör sig startklar...

Var på Piteå Dragracing igår. En årligen återkommande tävlingshelg som SHRA i Luleå anordnar. Brorsan var med där och tävlade, och vann snöskoterklassen, för vilket år i rad vet jag inte... Kul, speciellt då jag vet hur mycket tid han lägger ner.

Brorsan på startlinjen... Gäller att ha is i magen!

En mycket trevlig helg, mycket folk och bra gemenskap. Vi stannade kvar till sena natten då brorsan bjöd på grillat i hans husbilstält. Där kom det och gick folk hela tiden som stannade till och pratade, och fler av dem har jag träffat tidigare år då jag varit där. De allra flesta tävlingsdeltagarna har med sig sina familjer i depån. En del har liksom brorsan husbil, andra husvagn, och en del sover i tält... En norsk familj brukar fortsätta upp till Kalix efter tävlingshelgen och stanna några dagar hos min bror, så dem får vi träffa på onsdag igen då det vankas barnkalas x 2...

På hemvägen var det tjock dimma på flera ställen. Nästan spöklikt då man kör in i "ridån", och det blir vitt som mjölk runt ikring bilen... Vädret på dagen var kanonbra, men det kylde av framåt småtimmarna. Temperaturmätaren visade endast 7 grader i bilen. Burr! Det var skönt att få komma hem och krypa till kojs, då visarna stod på 03:30 cirka, och vi hade ca 26 mil i bil bakom oss och en lååång dag...

Ska visa mer bilder från tävlingen en annan dag. Nu är det dags för sängen, igen.

Kram
Ewa

9 kommentarer:

japp sa...

Hej Ewa.. så trevligt ni verkat ha de.. förstår att ni är trötta efter en bullrigt lång dag å många mil i bil.. kram å dej. Helén.

Elisa Day sa...

Läckert, måste erkänna att jag inte ens visste att det fanns såna tävlingar... :D Hör av dig sen när du har tid att träffas. Kram

Gillasfoto sa...

Vilket förtroende, det tackar man ödmjukast för och då är det bara att hoppas på att damen blir gift innan både jag och kameran går i pension ;)

Dimma är kanonläckert att fota och här har du lyckats riktigt bra :)

Kram
Gilla.

Thomas sa...

Råkade snubbla in på din sida och ville bara säga att den var trevlig med bra bilder mvh Thomas
http://www.ivungsvarld.hemsida24.se/

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hallojs...Verkar va ett mysig arrangemang!!
Fina bilder såå!!

Tack för dina mail! Veliga jag...

har prövat på små prinsessrårtor nu...men får inte till det alls,,,vet inte vad jag gör för fel...köpte mindre vieknål , men det blit ändå inte bra...dessutom blir de mer avlånga än prinsessrårtformiga;))
Men jag ska inte ge mig!!!

TACK än en gång;)))


~♥Trevlig Söndagskväll Millan♥~
~~~***~~~~~***♥♥♥***~~~~~***~~~

Olga T sa...

Dimman är urläcker!

Veronica sa...

I år har det varit en hel del dimma, men det är verkligen effektfullt, snyggt Eva!!!
=)

Lena L sa...

Vilken kanonbild du fick på dimman! Och att du tog dig tid att stanna! Kram!

Mindi sa...

Hej hej!

Det vara länge sedan! Är allt bra med dig???
Måste säga att det nedersta kortet i detta inlägg var så-å-å fint. :)

Kramis
M I N D I