tisdag 18 augusti 2009

Tankvärt!

Idag fick jag ett vykort med posten där det stod Tack! på framsidan... Lite förvånat vände jag på kortet och läste inuti, där det stod: Tack för att du säger Hej Eva när vi möts... Kortet är skrivet och skickat av en kille som gick parallellklass med mig åk 1-9, och som kanske inte alltid haft det så lätt, och därför inte mått/mår så bra. Denne kille, som stundvis bott i skogskojor med sina hundar, och som många tyckt är "knasig". Men jag dömer ingen. Självklart säger jag hej, men jag trodde aldrig att det uppskattades SÅ mycket. Visste inte om han känner igen mig ens... Hur som helst så har jag mött honom då och då genom åren, och då sagt hej.

Där ser man så mycket ett hej kan betyda, och helt gratis är det också. Jag kommer definitivt fortsätta vara den jag är och säga hej, men en sak är säkert - detta kortet värmde verkligen, och fick mig att tänka till.

6 kommentarer:

Nonna sa...

Ja du tänk vad så lite kan betyda mycket för nån annan!
Kram Nonna

VvW Design sa...

Vilken fin människa du är, Ewa! Jag gillar verkligen sådana människor som du!
Fortsätt med att vara den du är!!!
KRAMIS, Ann

Elisa Day sa...

Jag tror jag brukar möta honom nästan varje dag. Vad härligt att du fått kort från honom. Kram

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Blir alldeles varm när jag läser det .
Tänk va ett litet hej kan göra , att någon ser en .
Bra Ewa , jag kan tänka mig att du är sån.
Fick ett tack för många år sedan av en busschaufför när jag klev på en buss i Stockholm som jag kände när han var barn .Han tackade för den gången jag sagt ifrån till några som retade honom för att hans familj hade getter hemma och att han luktade som en själv .
För mig var det glömt sen länge , men han hade levt på det hela sitt liv , det där att någon stod upp för honom .
Kramar

Anne sa...

Det krävs så lite av oss medmänniskor och det betyder så mycket... alldelas gratis och ändå så svårt för många...

Ha en go dag.

Kram Anne

Olga T sa...

Ja, ett hej kan betyda jättemycket! Just det där att synas. Se mig, hör mig, rör mig, brukar man säga. För en del människor kanske det bara blir just se mig och så viktigt det där hejet är då, eller leendet eller blicken!