torsdag 28 maj 2009

I´m singing in the rain...


Kom precis hem från sjukgymnasten, det regnar och blåser och har så gjort de senaste dagarna... Till helgen har de dock lovat kanonvärme här, och det vore ju himmla bra så målningen av torpet kan fortsätta.

Syrran och hennes sambo åkte till Turkiet igår, och där är även min frissa - till lika min svägerskas syster. Hennes svärmor fyller 60 år och har bjudit bägge sönerna med familjer. Vore inte så dumt, men snart kan vi njuta av torparlivet ute på landet istället, och det ser jag verkligen fram emot. Ska bli så skönt. Det är en riktig oas, för där kan man verkligen slappna utav i lugn och ro, och bara vara... Där kan man gå ut på altanen i nattsärken och dricka morgonkaffet och lyssna på fåglarna, tända en brasa i den gammla järnspisen om det känns kallt eller bara för mysighetsfaktorn. Skog, ängar, fiske- och badmöjlighet finns stenkast bort. Barnen kan leka fritt. Där finns även min bror och hans familj, och min pappa. Det räcker dessutom längre än 1 vecka utomlands, och kostar nästan ingenting att ta sig dit, året om...

Visst är en resa utomlands kul, men tänk så vackert och fint vi har här hemma i Sverige.

Kram
Ewa

4 kommentarer:

Ulrica sa...

Den vackraste av alla årstider vår och sommaren... Jag vill gärna vara hemma då. Tycker som du att det finns så mycket att njuta av då.

Barbro sa...

Jag upptäckte senare att vi har precis likadan kamera och jag har också köpt den i januari 2009.
Ha, ha!

Lena L sa...

Ja du har helt rätt! Jag gillar inte heller att åka iväg den här tiden när det är sååååååå vackert hemma!

Jag längtar tills vi får se lite bilder från ditt projekt! ;-)

Ha en toppendag!

Olga T sa...

Tycker nog att din vistelse vid torpet låter bättre än Turkiet. Inget går upp emot en svensk sommar!