söndag 31 maj 2009

Grattis alla mammor!

Idag är det Vår dag...

Fortsätter borta i torpet, där det även skall tillagas en god måltid med grillat kött och annat gott. Kanske vi klämmer ner en morsdagstårtebit också... ;o) Värmen kom, som lovat. Redan kl 8 hade vi +20 i skuggan.

Ha en fortsatt fin pingsthelg, och passa på att fira era mammor riktigt ordentligt nu. Själv ska jag åka förbi graven med lite blommor, för att fira min...




En mor finns med från början
som källan till ditt liv.
Med kärleksfulla blickar
hon följer varje kliv.

Sen livets första måltid
har hon bjudit dig att smaka.
Hon ger dig av sin omsorg
utan krav att få tillbaka.

Hon tas så lätt för given
som lindring av besvär.
Och sällan blir hon tackad
och sedd för den hon är.

I livets alla skeden
förblir hon dock densamma…
Din alldeles unika
högt älskade mamma!




(Dikt och bild lånad från nätet)




Kram på er
Ewa

7 kommentarer:

Lena L sa...

Å vilka vackra ord Ewa!

Hoppas att dagen blir härlig där ute!

Vi ska fira mamma, som dessutom fyller år idag, med att gå ut och äta något gott!

Kram på dig!

Susanne sa...

Så fantastisk dikt. Önskar verkligen att det var så för mig och min syster. Men tyvärr så har vår mamma valt bort oss för sin nya familj men´, men... kan inte göra något åt saken.
Mvh Susanne

Ulrica sa...

Fina ord till alla mammor. Hoppas din dag varit bra, min har varit underbar:)

Kram Ulrica

AnCa sa...

Vi har visst lagt in samma dikt du å jag idag! Men det är ju så vackra ord det där... Tur att vi inte hade samma bild i alla fall!

Gonattkramis // AnCa

www.livskrafter.blogg.se sa...

Smekand vacker bild och text till alla ädla mammor. Underbart
Varma hälsningar
Emma

Bella sa...

Haha, vad roligt att du skriver så "Den där utbildningen tyckte jag var ganska löjlig där alla skulle ligga på golvet och flåsa ikapp. Kändes bara tillgjort, och då man väl fött ett barn inser man att det inte är relevant med verkligheten.". Precis så trodde jag att det skulle vara! Men de har tydligen moderniserat sig lite för det var inte alls något sådant så det var ju tur! :)

Barbro sa...

Så fina ord!

Nog är det lite mysigt när man blir lite uppmärksammad och även att ha en mamma att ge uppmärksamhet till.